onsdag 21 oktober 2015

Uppgift estetisk kommunikation: Fyra olika material

Hur?
Akvarell
minne
Mitt minne handlar om hur svårt jag hade det för några år sedan, då det kändes som att någonting tog över min kropp. Därför målade jag en bild på en demon som har tagit ut all energi och lycka ur den tjejen för att den ska bli belåten. Tjejen ligger bara kvar och har ingen ork eller energi att ställa sig upp på sina fötter igen, hon har gett upp.

Min bild har endast 3 färger (rosa/röd, grå och lila) eftersom att det gör att bilden ser mer dramatisk ut. Förgrena rosa/röd och lila står ut mycket mer ifall resten av teckningen var grå, därför valde jag att göra på det sättet. 

Jag är helt okej nöjd med min bild. Jag tycker att den var lite av skämmande men på ett vackert sätt. Jag tyckte att jag fick in känslan rätt och det är jag stolt över.

Jag använde då pensel och blyertspenna till denna teckning.

Jag målade sedan en till teckning, men har inte med något minne att göra, men jag ville få med denna målningen eftersom att färgerna jag använde liknade de jag använde i teckningen ovanför som var om ett minne. Jag tycker också att målningarna påminner om varandra då båda är skrämmande men vackert på samma sätt.

TECKNING, EXEMPELVIS BLYERTS
Ute eller trädgårdsföreningen
Det här var det jag målade ute. Jag målade av en kvarn först men det är inte riktigt min grej att måla av, och eftersom att Camilla min lärare sa att man skulle måla av det man såg framför sig, gjorde jag det fast det jag såg framför mig i mitt huvud. Jag vet inte riktigt varför jag målade den här teckningen, men ärligt talat så målar jag nästan alltid på det här sättet, det kommer du/ni märka i nästa bild. Jag tror att jag målar såhär eftersom att om man målar omänskliga varelser eller demoner osv. måste man inte måla det perfekt, och då kan man också måla helt crazy  (fritt) och det är det jag tycker är som roligast. Jag kan inte måla av så bra men att måla det jag känner för i stunden slutar oftast med att jag blir nöjd över teckningen och den ger mer karaktär.
En extrabild jag kände för att rita när jag hade tid kvar på lektionen.

AKRYL
Mapp

Visst, det här med månen är lite orealistiskt men det är det jag älskar med att måla, man kan måla exakt vad man vill och det man tänker på. Love it!

LERA


Detta tyckte jag var svårt. Leran torkade snabbt och det var svårt att försöka släta ut det när leran spruckit. Jag känner att det hade blivit mycket bättre ifall leran fortsatt vara mjuk :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar